• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Hej, fick feeling och har på vinst och förlust skickat in en ansökan om skuldsanering trots att planen var att vänta 1-2 år eftersom jag bara är i början av min spelberoendebehandling. Räknar såledses inte med att bli beviljad.

Dock undrar jag var/när/hur man skickar in det personliga brevet alla pratar om? Jag fyllde i via e-tjänsten, och det fanns inte heller där några fritextrutor utan listor med val om t.ex. varför skuld uppkommit. Har jag gjort bort mig nu som skickade in ansökan utan brev eller kan jag komplettera med detta?
Jag gjorde som ovan skrev, gick in på deras sajt och kontakt och Ställ en fråga -> kategori Skuldsanering och sen finns det ett fält för Dnr som du får när de bekräftar mottagandet av ansökan. Sen bifogade jag pdf med personliga brevet samt ev intyg. Även det mailet får man en bekräftelse och refnr att de mottagit
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
När man har skuldsanering, hur ser dem på ifall man får Swish skickat tills sig? Exempelvis om man skulle sälja något man har hemma eller dylikt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
När man har skuldsanering, hur ser dem på ifall man får Swish skickat tills sig? Exempelvis om man skulle sälja något man har hemma eller dylikt
Under en skuldsanering görs ingen utredning alls så länge ingen begär omprövning
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Går det att göra om man inte blivit ofrivilligt arbetslös? känns som skäl att avsluta saneringen.

Begära omprövning går ju att göra, frågan är om det går igenom. Jag är inte säker på att det är omöjligt.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Nu har dom ju höjt hyran, så betalar runt 200spänn mer varje månad. Är det något man ska begära omprövning på? Skulle ni gjort det?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Går det att göra om man inte blivit ofrivilligt arbetslös? känns som skäl att avsluta saneringen.
Min betalplan utgår ifrån deltidstjänst och a-kassa, en kombo jag inte kommer kunna ha under hela skuldsaneringen och som är på 0:- de två sista åren. Tänker därför om jag skulle kunna börja studera istället när a-kassa dagarna tar slut år 2 i min sanering, året då jag betalar 1600:-/mån de resterande 3 åren.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp